První zkušenost, realita aneb jak o iluze přišel ale čistý štít si zachovat

Jak psal přítel a kolega mohu-li to tak to napsat - realita.
Firmu neřeknu ..., ale jak to dopadlo ... No, dojel jsem do firmy a na place stála auta.
Obcházím a nikdo, tak vpluji do dílny a dám se do řeči s mechanikem (mimochodem moc fajn kluk a sedli jsme si do noty).
Tak jsme otevřeli auto a ... já se zděsil. Ne z toho, že je to jakože "velký auto" - prdlačky! Ale ten bordel, binec brajgl smrad ... sedačky zničené volant... lesklý jako sklo a zprasený jak prdel bezdomovce (no, ten ji má čistší možná ...) a palubka? Přes prach, špínu pomalu ani budíky nešly vidět.

 

Něž přijel šéf (přijel z tím ... kdo to mněl a jezdil s tím viz. níže, ale sádrou na haxně. Já se jal "díla", zašel za mechanikem a poprosil o nějaké propriety (ty, co jsem mněl své - čistící ubrousky ... ) ). Po cca. 5minutách leštění jednoho místa na dveřích se dalo tušit, co asi designér či konstruktér zamýšlel, aby bylo jako obložení dveří a barva ...
Své dveře tedy jsem trošku zkulturnil. Palubní desku taky, ale jen před sebou a plexi nad budíky taky . A ono ejhle, ručičky ciferníky šly vidět.
Volant, ten bych asi vyhodil jako nebezpečný odpad ... (žádná třída ADR nepopisuje to, jak vypadal interiér ...). Nu což, po círka 1 1/2 hodině to trochu málo připomínalo, že kdysi dáááávno (asi jsem ještě nebyl na světě) jak by možná mohl vypadat ... jednou za moc dlouho.
Nu, nevěděl jsem co vše si vzít. A po pročtení rad tady na foru, jsem usoudil - musím si vzít věci na týden (jako bych jel na týden na tábor).
Tak jo, jídlo věci na sebe ... (některé jsem si pořídil - aby byly tmavé, předtím jsem mněl bílá košile, trika atd.) A teď další dilema...: "... kam s tím... " ??
No jo, ale ten, kdo vymyslel ve firmě co má ve znaku ženské přirození ... nemyslel. Ne, logo, ani značka nehraje roli ... ale lidi !!
Renault Midlant(Midlent) spací nástavba Ponny Express (nebo jak se to jmenuje) rv.2003 (12t) 21 palet - ložná plocha 8,5m ... auto asi 10,5m
A tak všechny věci šup na horu, kde se má spát - spacák, bágl ... vše. V kabině to je taky "zážitek", nefungovalo okno - nešlo zpustit to u spolujezdce. Tak jsem si říkal, to nebude problém. Ha!!!! Jak krutě jsem se mýlil, kdybych byl býval to tušil ... (jak jsem trochu uklízel, jsem oběvil starší "chuťovky" - jako sušenky ... rozmarasené a jiné podobné "propriety" (ten kdo to tak udělal ... nemohu pojmenovat jinak než já nevím, ale i to prase je čistší...)
Ano, čekal jsem že to auto bude vytaženo z "kopřiv", ale netušil jsem že ještě "pro kontrolu" to protáhnou hnojem ... či chlévem z hromadou hnoje.
Nu, vypsal jsem si své první, první kolečko. Jak nervózně jsem ho "zacvakl a zasunul do šuplíku".
Před tím (já jsem nekuřák), jsem kolegovi (tehdy ještě kolega - pak jen "typ"), říkal - v kabině se nekouří. On se zašklebil, zapálil jsi pro jistotu hned a že jako to ani omylem. Tím to haslo - mněl jsem ho praštit a přerazit o něj něco, teď to vím. Chyba!
Ale! Všimnul jsem si, že na pozici kde se dává kolečko řidiče 2, už je kolečko. Na můj dotaz proč tam je a nedám tam nové (já to věděl, jen se ptal - opět mne odpověď mněla varovat)!! Mi bylo odpovězeno - no je tam proto, aby se jehla neničila a stačí, ho jednou za měsíc!!! Dokud se "nevydře“!!! (ne, nevarovalo mne to ...).
A já nastartoval. TO "něco". Nu, po cca.5 min "slavnostně dofoukl vzduch (prý když to stálo přes víkend, tak utekl. Ouki, zase žádný trk ...).
A že se rozjedu. HA!!! První a jedna z hlavních pastí - řečeno mi bylo - neřaď za II. ale I. a hned III. (byl to H, 6ti kvalt).
Nu, já dal za jedna a pomalu jak mne učili - nevytáčet to se rozjel ... a že dám dvojku (nějak, v tom "rozrušení" jsem to zapomněl ...
A nešla ... ne, ani kladivem. Jen mi zase řekl (to, ti urve zápěstí. Nedávej to tam!), ouki, tak znovu  a lépe. Za jedna, a ... jak jsem tam chtěl dát trojku chtělo to chcípnout. Aby taky ne, že  !! A tak jsem jel tedy na nakládku. A první velká světelná křižovatka v Hradci a já se rozjížděl. Nu, jak asi to dopadlo ? Ano, správně! Chcíplo mi to na zelenou, protože to není na takovou prasárnu dělané. Tak jsem se rozjel a zmizel z křižovatky.
Přijel na nakládku do firmy, vyzvedl papíry a vjel do haly - nikdo mi neřekl, že mám počkat na výzvu skladníka - ten "typ" se mne zeptal - je tam prázdno? Jo?, tak jeď a dej to tak a tak ... A já, poprvé jel do haly. Otvor byl dostatečný, mi se zdál tak malý, malinký, ale dal jsem to na pohodu. I to, že jsem se musel tak nějak posunout o cca.3m než jsem tam vjel - pod jeřáb.
A lezu ven, beru své rukavice (ty co tam byli ... no,comment) a "typ" - umíš odplachtovat a shrnout? Toto se mne ptá (mužské přirození sklonované z ženským a robertkem), kde bych asi se to jako naučil? Ujel jsem asi cca.2km. "TYP" - musíš si to povolit po stranách, odepnout vzadu a přehodit plachtu. Umíš to, a tak to udělej. Na hoře u zámku je kolečko to vysuň. Hmmm, ouki říkám. Jal se "díla odplachtování". Tak jsem to dal, "typ" se doplazil do zadu a s cigárem v tlamě, někdy v prstech když zrovna netáhl ten kouř. Tak musíš to, tady a pak tu. Jde to?, ne tak to udělej znovu, no nešlo mi to než jsem přišel na ten grif - "TYP" neprozradil gryf, či nějakou fičuru. To je tajné přeci, to se neříká...
Pak, konečně asi po cca.15min jsem to zhrnul. Jeřábník/skladník v jedné osobě, mne nejdříve a právem zdupal jak to že jsem tam vjel - on mi neřekl že mohu. Tak to naložil, můj pohled už byl něco mezi šíleným býkem, či vzteklým vlkem, ale rezignoval jsem (jednak jsem byl zpocený jak prase, a pak jsem mněl pořád na mysli - co mi kladl šéf, reprezentuješ firmu, buď na pohodu) stáhl jsem se a říkám pardon, příště se to nestane. Skladník kývl a bylo to o.k. Tak mne rychle naložil (cca.10t) nějaké plotny a trubky - dva balíky trubek!! - plechy tomu jen říkají.
A "TYP" budeš kurtovat, musíš to zakurtovat . HA!! Pořád mám před očima, jak jsem se dočetl o kurtování - já ho přečetl od první do poslední stránky, celé. A jal se (asi ještě tehdy) nadšeně to zakurtovat. "TYP" úspěšně zmizel ze skladníkem v opojném kouři tabáku (jak já ho nesnáším ..., ten smrad).
Naštěstí, se objevil na nakládku druhý řidič z firmy a kapku mi poradil co a jak. No jo, ale stejně to bylo špatně! Vím to bezpečně a čekat pochvalu ne, to rozhodně ne! "TYP" se objevil  asi už probrali jak se mu stal úraz či něco jiného, moc zábavného podle smíchu ... a ptal se mne, proč jsi tam nedal rohy? No nedal, nevím kde jsou ... a on no tak jo. Dodělej to a jedem ... prosím tě, ale pohni jo...
Jo - říkám a už vím jedno ... No asi po cca.45min až 1hodině jsem to sám zase zaplachtoval. Ano, přiznám se že mi "TYP" musel pomoct to zacvaknout zpátky ... Ty zámky zhrnování nejsou na tom to "kouzelném" autíčku jen tak, na jedné straně se to jistí kurtou ... aby to drželo a na straně druhé... se to musí právě zacvaknout ... ale zase to chce grif ... Ten jsem zase neznal - o5 jsem na to přišel až později ...
Nu, slavnostně jsem vycouval ven.
A nastal můj zlom v pohledu na firmu, auto a vůbec ...!!
"TYP", prosím tě podej mi kolečko ...! Já, proč?, je v tachografu tak na co. Máš na hovno výkon, podej mi ho - opravdu jsem netušil co chce dělat či nastane ... Normálně ho roztrhal!!! A já musel vypsat nové, čisté kolco ... Na moji otázku co to dělá - porušuje vyhlášku, zákon ... "TYP" to je normální... pokud chceš peníze a "normálně" si vydělat...
Další větu co mi zdělil tu psát nebudu ... (jednak nejsem bonzák, a jednak ... by mi asi nikdo nevěřil ...).
Jsem jel... jo Dojel jsem v pohodě, nic jsem neponičil nezranil ... a vůbec. Natankovali jsme ještě, a jeli ...
Nejhezčí na té celé cestě bylo to - v Havlíčkově Brodu jsem potkal (jel proti mne na křižovatce) Jocker - airbrush Scanie .... ( a já si představoval tu čistotu uvnitř ...)
Protože v autě nešlo stahovat okno u spolujezdce, tak ten "omamný dým tabáku" ... (jak to cítím tak bych vraždil ... a to myslím vážně!!) jsem cestou trpěl jako zvíře. A "TYP" mněl starost, aby jak budu dělat pauzu, byla poblíže hospoda a mohl do sebe hodit páru kousků (jak jsem přišel k autu, byla v něm basa piv - na MKD to chápu ... dlouhá daleká cesta ... Ale vnitro ) Dojeli jsme na vykládku, samosebou tu první (mněli jsme vykládat na dvou místech) jsme nestihli ten den. Tak jsem "TYPa" vypustil do hospody a já na parkovišti dělal pauzu 45min (já ji dělal 1hod). Typ cestou ... honem honem ať dojedem včas! Je hockey... a musím to vidět a dát si "něco" ... jeď - jak jedeš pomalu, nedělá mi to dobře ... nekochej se a jeď ... !!
Přitom já jel cca.70km na šousce ... kua uzounká byla ... no nic no. Obvolal jsem kámoše, přátelé ... (to už věděl Delivio a Nemeziss, že uvažuji s tím seknout)... proto ten komentář. A jeli se přiblížit na vykládku a přespat ... "TYP" mezi tím, a asi ze smutky z výsledku ve sportu ... asi při sledování toho se zapotil a bylo nutno doplnit tekutinu (co vím já... 5 kousků čepovaného moku ...). Ale!! To asi "TYP" bumbat... naučil i auto ....a to vodu ...!!
Ano, nezmínil jsem takovou "malou a nepodstatnou věc" - málem, a nechybělo mnoho asi cca.100 - 150m uvařil motor. Musel jsem v kopci (na začátku cesty - vrchovina jízda po šousce), zastavit a zpoza krytu motoru se vyvalila pára. Asi motor má rád "parní lázeně", nedalo se dělat nic, civěl jsem jedním okem na cestu a druhým... pak, jak jsem zjistil že opravdu nejsem chameleón a neumím se dívat na dvě nezávislé věci najednou ... Čučel na teplotu vody, a naštěstí včas zastavil ... Nechal běžet motor, zapnul topení na plno - a jal se dolít vodu ... ta, kupodivu nebyla ...
Zapomněl jsem říci, že zásobník, co je vzadu pod korbou .. neměl kouhoutek, von tam vlastně neměl vůbec nic ... jen "smutnou" díru ... že asi kdysi tam "něco bylo. No, dolili jsme asi 1 litr a pomalinku jeli dále ... Já už tak klidný nebyl, a před každým kopcem jsem se děsil ... "TYP" mi samosebou nic do předu neřekl. Až pak... kolik je teplota vody? Já je skoro v červeném a musím okamžitě stát ... "TYP" že jo ...

No vyložili jsme dnes, a naložili ... já už dnes... byl nakvašen (spíš nas**n jak jetel) a záměrně už jsem si nebral servítky a i před "TYPem" jsem do telefonu říkal že už nemám náladu a pokud jen někdo náznakem mne hne žlučí ... bude průser. Mezi tím, jsme čekali na dispečera ... (to jsem netušil, že "TYP" předem a dopředu všechny obvolal včetně šéfa) že asi končím a tak bude dobře pokud počkáme... "asi abych zchladl". ale co jsem řekl že budu čekat maximálně 1hod a pak jedu zpět do firmy a je mi to u .pr**e Tak jsem zavolal já, dispečerovi a on... mne neznal ...!! Nevěděl kdo jsem, a já jak jsem se mu představil a řekl z které firmy jsem tak aha ... to jste vy ! No, pokud do 15min nezavolám, jeď te na Hradec ... kua !!! co to jako je??!!
Na vojně by zato "TYP" mněl zrušenou zubní kartu  To už není na deku ...!
Přijel jsem to vyložit v Hradci a mezi tím, než mládenci poobědvali, než aby mne složili tak jsem volal šéfovi (zdálo se mi to fér, neb se mnělo na to to "čarovné" autíčko naložit zase cca.10t a jen někam do SK) , aby věděl a mohl se zařídit... On aniž bych ho já informoval, ano vím to že asi to balíte ... Jinak, mám už člověka za Vás...!!!

Upřímně jsem nečekal, že to bude takový šok.

Já jsem Netopejr, ale ne "pilot" a prasárny na kolečka, karty nebo magnet ... nehraji a nejedu .... To ani omylem. Jen v "krajní nouzi" dotáhnout auto na firmu, servis ... jinak ne!

Cestou odešly směrová světla ... (kontrolka), zajel jsem na pumpu a oběhal auto (ne v pojistkách to nebylo) kde nevím ... !TYP" mi sám říká: nevím ani zda mám žárovky !! Já se na place ptal, má to výbavu?, nářadí? hasičák atd. ano, ano ... (ne!!! nemělo to nic!!!) Nářadí asi někde ano, zbytek jsem nenalezl. Ale venku asi fungovali a kontrolka na palubce taky ... občas. Já to říkám co to je, a on jo... toho si nevšímej ...!
Celou cestu svítí kontrolka service..., porucha ABS ... zase mi bylo řečeno - toho si nevšímej ... to je O.K. je tam "jen" vadné čidlo ABS ale to je v pohodě ...!!
Dneska, začala dělat neplechu IV. rychlost ... asi je "chycená" celá hřídel v převodovce co je na ní II. a IV. nebo synchro .... nevím.
Klima? Zbytečný luxus ... ne nebyl přítomen. Tachograf ... No, to je taky "dílo", někdo to přesunul do asi "bezpečné" pozice pod palubku z místa nad sluneční clonou ...


No, jsem rád že jsem se svezl, v reálu. Je to sakra něco jiného než co se jede v autoškole, ale je to na pohodu ... Dnes vím, že bych dal i tahač - mít dobrého a toho správného učitele a né "TYPa" ...
A jak mi přítel řekl cituji:
Umíš hrát šachy? Jo, vím jak se hrají a i pravidla hry znám, ale nejsem zkušený hráč...
Tak si vem, tys rozehrál hru, a to tak, žes jí otevřel stylem (kolečko roztrháno) - kdokoli by ti mohl dát šach mat.

Za to, mi to nestojí!
1000x by se nic nemuselo stát, ale po 1001 by se "něco" podělalo a já ... bych měl pokutu flastr a jiné .... ne Za toto, mi to nestojí.
A to se zdálo že firma je O.K. i jednání lidí bylo na pohodu ...

Tak ta to je, tedy mé zjištění - jsme zelenáči (nejnižší forma života, i ta blbá bakterie je na vyšším stupni) a nikdo na nás nebude brát ohled, nikdo!
I když to možná, bude tvrdit.
Rád, moc rád bych se mýlil, moc moc rád. Nevzdám to, a zkoušet to budu dále. Ale už jsem "bohat" o to jak "to" nedělat ...

Asi je to námět na knihu - horror (co ani v Holywoodu nevymyslí ...).

P.S. Asi si řeknete že jsem "rozmazlený", zmlsaný či naivní ... A proč jsem na to lezl, když jsem to musel čekat... Ne, nehodlám jít z davem "ovcí" na porážku... Klidně sám, ale pujdu svou cestou ... a doufám že strhnu sebou další ... A pak, se to jednou ... změní!
Jinak - rezumé celé cesty? Nesnáším cigaretový smrad ještě víc než kdykoliv drříve ... ! Smutné ... neboť jízda mne bavila a i najíždění na úzká místa, haly atd. ... ale to kolem ... to kolem, z tím se nehodlám jen tak smířit a dělat to ...

 

A pozor!!! Týden než jsem přišel do firmy tak to má čerstvou technickou z tím to stavem pánové a dámy...!!!
Prostě no comment.

Než jsem to napsal, ten popis .... tak jsem byl cca. 1 - 2 hodiny ve vaně ... a "srovnával si to v hlavě" a dal se do klidu ... a zpátky na pohodu.
A chladnou klidnou hlavou "jen to zásadní" popsal ...


A ta technická...
Slíbil jsem, že budu mlčet a "TYP" pustil jak se to ve skutečnosti děje...!
Někdo, někde má švagra či bratrance v jednom městě (není to Hradec Králové), jede se tam v noci. Tedy asi kamery a záznam z STK je mimo provoz, a udělá se klasická kontrola na STK a vyjede protokol - ale!! Bez závad !!! Ty se dají jako malé bezvýznamné závady (jinak je to že do 10 dnů opravit a dojet z5 na STK). Tak se řeknou na "dobré slovo", nechejte si to opravit a je hotová STK !!!
Samosebou, že se nic neopraví ... Auta se musí "točit" jinak nevydělávají, a ty jseš placen ot toho že vydělávají ...


Jak to to jsem slyšel, co mi řekl "TYP" a to zcela z vážnou tváří a smrtelně vážně bez prdele .... Se mi sevřel žaludek a věděl jsem že já, tou to cestou a s tou to firmou rozhodně NE!

 

První jízda
První jízda
První jízda

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit