Jsem už v dopravě skoro dva roky a to co jsem zažil, bych chtěl nyní stručně specifikovat do tohoto článku.
Naštěstí jsem měl a mám to štěstí na lidi. Poznal jsem několik dobrých lidí, co mi pomáhají a radí.
Jak žijící v cizině (Spojené Království), tak tady v našem malém rybníčku „bahňák“ – Česká republika. Je to opravdu tak, jsou to i ženy (jedna řidička) a pár jedinců. Co to nevzdali se mnou a jsou mi nápomocni se zorientovat v tom to oboru. Mnozí si mylně myslí, že povolání řidiče je jednoduché. No, je i není. To, že je ve skutečnosti velmi náročné na čas a ovlivňuje život řidiče a dokonce i čas jiných – rodiny řidiče. A to je ono, proč to píši. Jsou to lidé, vznešeně nazváni dispečeři a disponenti. Správně by měli mít náležité vzdělání pro tuto činnost + středoškolské vzdělání a perfektní znalost aspoň jednoho (minimum jeden) světového jazyka (slovem i písmem). Leč skutečnost je jiná, jsou to mnohdy bývalí řidiči, co se chovali ne zcela košer jako řidiči a nyní to praktikují zpoza kanceláře. Nejen že řidiče nutí k porušování mnohých legislativních nařízení, jako jsou vyhlášky a zákony. Tak nemají ani kousek toho lidského cítění – nemají nic, jsou to asociálové.
Popis co, nebo kdo je asociál.
1. - jedinec, jehož chování se vymyká společenským zásadám
2. - bez sociálního cítění, bezohledný
http://www.opsychologii.cz/clanek/116-kdo-je-asocial/
Setkal jsem se osobně s tím, že takový to jedinec nutil jet na cizí kartu jiného řidiče. Dokonce mu ji také přivezl osobně na parkoviště u dálnice v CZ. Jindy jej nezajímá váha nákladu, protože to neví a nechce vědět. Sice při nástupu do firmy bude tvrdit něco jiného, skutečnost je jiná. Samo sebou jak řidiče zastaví kontrola v dané zemi a zváží jej – je to chyba řidiče. Tedy většinou, pokud není rozdíl v papírech. A viník je vždy „jasný“ – řidič, ten pravý disponent či dispečer nikdy.
Nyní ve firmě kde jezdím, kterou je O.K.Trans Praha pobočka Otrokovice, zažívám další „novinky“ v dopravě. Tady Vás nutí minimálně porušování několika věcí. Jednak tady platí na 100% to o asociálech, neboť řidič je jim zcela ukradený. Hlavní je výdělek, ten bude pouze tehdy, pokud bude jezdit auto. Tedy řidič bude 4 a více týdnů venku v Unii. A doma jen 45hodin!! To, se počítá již od vytažení karty z digitálního tachografu, nikoli až dojede do místa trvalého pobytu – tak jak je v nařízení (ES) č. 561/2006, nebo v dohodě AETR (http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/Nakladni_doprava/Re%C5%BEim+%C5%99idi%C4%8D%C5%AF/Re%C5%BEim+%C5%99idi%C4%8D%C5%AF.htm). Také další porušení je zcela běžné a z toho vyplývající – stažení karty řidiče. To by mělo být maximálně co 28 dní. No pokud je ale řidič déle, než 3 týdny, porušuje tím výše zmíněné vyhlášky a nařízení – bude sankcionován pokutou a příslušným počtem trestných bodů dané země EU. A je toho mnohem, mnohem více. To byl jen nástin toho všeho. A jaký je tedy ideální zaměstnanec dopravní firmy? Jednoduché – rozvedený či svobodný jedinec (jedno jaké pohlaví), bezdětný a zadlužený. Nebo líp, v exekuci. Takový, co bude chtít vyměnit svou adresu za „prostor“ 2m x 2m x 2,4m – kabinu kamiónu a tam bydlet. Takový co nebude chtít jít za rodinou domů a nebude se dožadovat či prosit, aby mohl jet domů. Ano prosit, protože sám nebude stažen domů. Bylo mi a mému parťákovi řečeno dispečerem:
Cituji dispečera: „… o volno si musíte říci…“.
Tedy pokud si neřeknu, tak budu jako venku (v EU) jak dlouho? 3 – 4 – 5 – 6 týdnů?? To jako ten dispečer, disponent neví a neumí stáhnout řidiče domů?! A to udělat automaticky a bez ptaní či prošení, nebo psaní do systému?! Tady je systém „ Hamty hamty“.
Jak jinak si vysvětlit následující situaci. Popisuji skutečnou realitu, nikoli „něco“ smyšleného – bohužel.
15.12.2014 jsem ze Spojeného Království (Anglie), psal sms dispečerovi ohledně nadcházejících vánočních svátků. Psal jsem v tom smysle že potřebuji být dříve než 23.12.2014 doma. Odpovědí mi bylo jen výsměšná sms – že ví, co je to za stresy před vánocemi.
Dojedeme na vykládku ve Francii 17.12.2014 večer, kde stojíme do pátku 19.12.2014 a to jen proto že nás nechtěli složit. No ani nemohli že, náklad byl objednán původně na to to datum 19.12.2014. Jenže „nějaký génius“ to přepočítal na datum jiné. Nu a od té to chvíle se začalo vše kazit. Již bylo více než jisté, že se jen tak lehce na svátky nedostaneme domů. Dostali jsme nakládku z Francie do Belgie. Tady že složíme a přesuneme se na sekurity parkoviště, kde nás bude čekat autobus. A kterýžto nás pak doveze do Česka a tedy i domů do Otrokovic. Ha, jaké to rozčarování bylo.
Přeci vánoce jsou ten to rok poprvé – je to nově zavedený svátek. Nikdo to nemohl vědět dříve, že řidiči budou hromadně chtít za rodinou domů …
A tato přeprava byla nouzová, abychom na to hlídané parkoviště nejeli po prázdnu. Po příjezdu na dané parkoviště v Belgii, jsme se nestačili divit. Nejenže žádný „autobus“ nikdy neměl přijet, ale nikdo nic nevěděl a panoval - chaos, zmatek a panika (ta byla přítomna, jen schovaná za mohutnou zlobu a nasranost). Proč? Inu místo slíbeného autobusu, byli přítomny jen dva – slovy dva osobní automobily! A ty měli převést řidiče asi z cca.20 – 35 kamiónů do Čech. Jednak pendlovali mezi CZ a B od soboty. A navíc to byli jen a pouze z centrály v Praze. Otrokovická pobočka nijak se nestarala o zaměstnance, co pracují pod ní! Ptal jsem se přítomného člověka z vedení, zda je firma nějak oficiálně rozdělena. Prý že není, ale vysvětlit ten to stav proč nastal nikdo neuměl či nechtěl. Jen jsem se dozvěděl jedno, pobočka v Otrokovicích je asi samostatná jednotka. Nikdo nepřijel aby dopravil řidiče domů z Otrokovic, asi tam nejsou služební automobily. A jak jsme se dostali po čtyřech (necelých) týdnech domů? Přijel kolega taky kamiónem, my měli přisednout! Jel sám, já a můj parťák ve dvojce – karty řidiče jsou nyní vázány na sebe, pro režim dvou řidičů. Nikoliv v režimu jednoho řidiče. Proto po „menší“ válečné poradě – bylo zřejmé že minimálně porušíme jedno nařízení. Jelo nás v kabině celkem tři. Tak původní řidič vysunul kartu, my ji vložili místo něj – pořád v režimu dvou řidičů (to to není porušení) a udělali 9hod pauzu. Následně po 22:00hod jsme vyrazili k domovu. Sebou si vzali jen páru věcí, zbylé jsme nechali v autě – nebylo je kde dát. Do Otrokovic jsme dorazili někdy kolem 15 – 16 hodiny 23.12.2014. Tedy „ideální“ termín k nákupu dárků či zařízení nezbytných věcí.
Nyní má firma založenou akademii – kde chce si vychovat nové řidiče MKD. Ale pořád jim lže, jak? Tvrdí že řidiči jsou již od cca.20.12.2014 doma a přes vánoce se nejezdí. Je to lež!
Tedy to to je doprava v CZ v plné nahotě – jak smutné, kam to až dospělo. Kdy malá hrstka asociálů, ovlivňuje většinu zaměstnanců firmy. Mé znechucení a rozčarování je obrovské, tak jsem vystřízlivěl v dopravě. A zahodil růžové brýle, které jsem měl a co se lidem nasazují – akce že chybí řidiči a lákají lidi do dopravy na smyšlené platy.
Komentáře
this matter to be actually one thing which I think I'd by
no means understand. It sort of feels too complicated and extremely extensive for me.
I'm having a look forward on your subsequent put up, I'll try to get
the hang of it!
RSS informační kanál komentářů k tomuto článku.